Struktura organizacyjna – Wzgórza Dalkowskie

Opis stanowisk pracy w Biurze Stowarzyszenia Wzgórza Dalkowskie

Struktura organizacyjna Biura przedstawia się następująco:

  • Dyrektor Biura
  • Dyrektor ds. rozwoju i inwestycji
  • Dyrektor Finansowy
  • Główny Specjalista ds. rozliczeń i monitoringu
  • Specjalista ds. obsługi Rady Projektowej

Wymagania konieczne i pożądane na danym stanowisku przedstawia tabela [KLIKNIJ]

Opis stanowisk:
Dyrektor Biura jest odpowiedzialny za prawidłowe zarządzanie sprawami Stowarzyszenia – w ramach posiadanych uprawnień i nie zastrzeżonych do kompetencji innych organów Stowarzyszenia oraz Biurem i należytą realizacją następujących zadań:

  • wykonywanie uchwał Walnego Zgromadzenia oraz Zarządu Stowarzyszenia
  • realizacja zadań określonych przez Zarząd
  • prowadzenie bieżących spraw Stowarzyszenia
  • gromadzenie i udostępnianie informacji i dokumentacji z zakresu działalności Stowarzyszenia
  • ogólne poradnictwo prawne, finansowe, organizacyjne i inne w oparciu o własny bank danych oraz zamawiane ekspertyzy i opinie specjalistyczne
  • opracowywanie projektów zmian w statucie i regulaminach organizacyjnych
  • poszukiwanie możliwości pozyskania dofinansowań unijnych dla projektów Stowarzyszenia z PROW oraz innych programów
  • realizacja projektów Stowarzyszenia
  • nadzór nad realizacją projektów współpracy
  • przygotowanie kompletnej dokumentacji na potrzeby realizacji projektu w ramach funduszy UE
  • prowadzenie doradztwa dla wnioskodawców
  • prowadzenie procesu naboru pracowników na wolne stanowiska pracy
  • monitorowanie problematyki związanej z funduszami UE
  • nawiązywanie współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej
  • obsługa organów Stowarzyszenia
  • opracowanie planów pracy, budżetu oraz sprawozdań merytorycznych i finansowych
  • udział w różnego rodzaju naradach, sympozjach, szkoleniach, uroczystościach związanych z działalnością Stowarzyszenia
  • utrzymywanie stałego kontaktu z członkami i partnerami Stowarzyszenia

Dyrektor ds. rozwoju i inwestycji jest odpowiedzialny za przygotowanie projektów w ramach funduszy UE oraz realizację i rozliczenie procesu dotacyjnego, a także:

  • wykonawstwo projektów inwestycyjnych i szkoleniowo-doradczych (obsługa pozyskanych środków w ramach projektu, dokumentacja rozliczeniowa)
  • realizacja działań informacyjnych w zakresie możliwości finansowania działań objętych Lokalną Strategią Rozwoju
  • nadzór nad obsługą wniosków
  • prowadzenie doradztwa dla wnioskodawców
  • pomoc beneficjentom w przygotowaniu dokumentacji aplikacyjnej
  • pomoc beneficjentom w rozliczaniu projektów
  • prowadzenie animacji lokalnej
  • nadzór nad prowadzeniem monitoringu realizowanych operacji,
  • przygotowanie raportów dotyczących realizacji poszczególnych działań objętych Lokalną Strategią Rozwoju
  • przygotowanie opinii o projektach składanych w ramach ogłoszonych naborów wniosków
  • prowadzenie działań informacyjnych, promocyjnych i kulturalnych związanych z obszarem działania Stowarzyszenia, realizacją LSR oraz działalnością Stowarzyszenia
  • nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem i aktualizacja strony Internetowej Stowarzyszenia
  • organizowanie szkoleń, konferencji i innych imprez promocyjnych zaplanowanych przez Stowarzyszenie
  • koordynacja działań związanych z aktualizacja LSR
  • realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Biura

Dyrektor Finansowy jest odpowiedzialny za prawidłowe i bieżące prowadzenie księgowości oraz sprawozdawczości finansowej, terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa i należytą realizacją następujących zadań:

  • prowadzenie rachunkowości zgodnie z aktualnymi przepisami prawa
  • wykonywanie obowiązków sprawozdawczych ustalonych przez GUS
  • tworzenie warunków dla przestrzegania ścisłej dyscypliny finansowej i budżetowej Stowarzyszenia
  • należyte przechowywanie i zabezpieczenie dokumentów księgowych, ksiąg rachunkowych, sprawozdań finansowych oraz środków pieniężnych
  • bieżące, prawidłowe prowadzenie księgowości z zastosowaniem racjonalnej organizacji pracy i techniki przetwarzania danych
  • rejestracja operacji gospodarczych i finansowych
  • analiza dokumentów finansowych
  • sporządzanie obowiązujących dowodów księgowych, kasowych i magazynowych
  • dokonywanie zamknięcia rocznego ksiąg oraz sporządzanie wymaganych zasadami rachunkowości sprawozdań finansowych w tym GUS
  • sporządzanie w obowiązującym terminie deklaracji i wykazów dla celów organów podatkowych i ZUS
    udostępnianie ksiąg oraz dokumentów finansowych do kontroli sprawowanej przez uprawnione organa kontroli
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia
  • prowadzenie kartoteki wynagrodzeń
  • sporządzanie list płac
  • regulowanie zaliczek na podatek dochodowy od osób prawnych i fizycznych
  • prowadzenie tabel amortyzacyjnych i wyceny środków trwałych
  • wypłata udzielonych zaliczek i ich rozliczanie
  • regulowanie płatności wynikających ze zobowiązań
  • odprowadzanie składek ZUS, rozliczenia z ZUS i wypłat zasiłków chorobowych
  • wypłata wynagrodzeń osobowych i honorariów, sporządzanie sprawozdań dotyczących zatrudnienia i funduszu płac
  • wystawianie rachunków
  • prowadzenie dokumentacji składek członkowskich
  • prowadzenie rachunku bankowego
  • prowadzenie spraw kadrowych
  • opracowywanie projektu preliminarza budżetowego
  • czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wykonania budżetu Stowarzyszenia
  • wnioskowanie wraz z uzasadnieniem o wprowadzenie zmian w preliminarzu budżetowym
  • realizowanie wydatków w zakresie ubezpieczeń społecznych i kosztów podróży
  • prowadzenie kasy gotówkowej zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa
  • prowadzenie systematycznej kontroli wewnętrznej dokumentów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
  • prawidłowe zabezpieczenie środków finansowych i pozostałych składników majątkowych
  • sporządzanie pism, wniosków i podań związanych z działalnością finansowo-księgową Stowarzyszenia
  • archiwizacja dokumentów związanych z wykonywanym zakresem obowiązków
  • realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Biura

Główny Specjalista ds. rozliczeń i monitoringu jest odpowiedzialny za promocję i informacje na temat realizowanych projektów Stowarzyszenia, a także za:

  • sporządzanie i nadzór nad gromadzeniem dokumentacji związanej z realizacją i ewaluacją wybranych do dofinansowania projektów – monitoring
  • przygotowanie i prezentowanie informacji na temat realizacji projektów realizowanych w ramach LSR
  • prowadzenie monitoringu realizacji Lokalnej Strategii Rozwoju
  • przygotowanie wniosków o pomoc finansową na funkcjonowanie LGD i realizacje przedsięwzięć określonych w LSR
  • przygotowanie i składanie wniosków o płatność
  • przeprowadzenie końcowego rozliczenia rzeczowego pod względem zgodności z warunkami umów o pomoc
  • archiwizacja dokumentów związanych z wykonywanym zakresem obowiązków
  • monitorowanie podpisywania i realizacji umów
  • przygotowywanie odpowiednich sprawozdań
  • realizacja projektów Stowarzyszenia
  • udzielanie odpowiedzi i wyjaśnień, przyjmowanie wniosków w zakresie aktualizacji Lokalnej Strategii Rozwoju, przygotowywanie projektów zmian w dokumentacji w porozumieniu z organami Stowarzyszenia
  • sporządzanie projektów dokumentów doradztwa, monitoringu i ewaluacji
  • realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Biura

Specjalista ds. obsługi Rady Projektowej jest odpowiedzialny za:

  • obsługa związana z przygotowaniem naboru i naborem wniosków składanych w ramach realizacji Lokalnej Strategii Rozwoju Stowarzyszenia Wzgórza Dalkowskie
  • gromadzenie dokumentacji związanej z naborem wniosków zgodnie z przyjętym harmonogramem
  • przygotowanie i obsługa administracyjna Rady Projektowej oceniającej operacje
  • prowadzenie dokumentacji Stowarzyszenia
  • prowadzenie korespondencji
  • przygotowywanie materiałów na Walne Zgromadzenie, zebrania Rady Projektowej oraz Zarządu Stowarzyszenia
  • sporządzanie protokołów z posiedzeń organów Stowarzyszenia
  • prowadzenie dokumentacji organów Stowarzyszenia
  • sporządzanie odpisów uchwał Walnego Zgromadzenia, Rady Projektowej i wydawanie ich uprawnionym organom
  • prowadzenie dokumentacji członkowskiej
  • obsługa Walnego Zgromadzenia i Zarządu Stowarzyszenia
  • prowadzenie rejestru uchwał organów Stowarzyszenia
  • prowadzenie sekretariatu Biura
  • prowadzenie rejestru delegacji
  • prowadzenie dokumentacji związanej z ewidencjonowaniem czasu pracy
  • prowadzenie archiwum Stowarzyszenia
  • zaopatrzenie biura
  • sprawowanie pieczy nad sprzętem biurowym oraz zlecanie przeprowadzenia jego konserwacji lub naprawy
  • archiwizacja dokumentów związanych z wykonywanym zakresem obowiązków
  • realizowanie innych zadań zleconych przez Dyrektora Biura

Plan szkoleń członków i pracowników LGD Stowarzyszenia Wzgórza Dalkowskie [KLIKNIJ]